FRANCUSKA UVODI DESET LINIJA NOĆNIH VOZOVA DO 2030.GODINE

Noćni vozovi predstavljaju budućnost klimatski prihvatljive mobilnosti u Evropi. Nakon ponovnog uvođenja linije noćnog voza iz Pariza za Nicu u aproli, a zatim i nove linije Beč – Minhen – Pariz u decembruu prošle godine, u Francuskoj se očekuju nove linije noćnih vozova. Godinama im je padala popularnost, a sada imaju vrlo važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Nekad vrlo popularni, a potom dugo vremena zanemareni i gotovo zaboravljeni, noćni vozovi se vraćaju u velikom stilu. I to sa dobrim razlogom: železnica je ekološki najprihvatljiviji i energetski najefikasniji oblik prevoza sa značajno manjim ugljeničnim otiskom od aviona.

‘Zelena’ prednost železnice najbolje dolazi do izražaja na kraćim domaćim i međunarodnim linijama i sve je očiglednije kako određeni broj letova više nije opravdan, posebno kad se vozomm do željenog odredišta može stići za manje od dva i po sata. Francuska vlada je zbog toga odlučila da zabrani letove na kratkim relacijama unutar zemlje, i najavila velika ulaganja u železnicu kao jedan od načina borbe protiv klimatskih promena, s obzirom da na kratkim udaljenostima do 1.500 kilometara brzi i noćni vozovi predstavljaju najbolje klimatsko rešenje i alternativu vazdušnom saobraćaju. Cilj Francuske je da uvede još deset novih linija do 2030.godine, kao i povezivanje sa drugim evropskim prestonicama.

E2 portal   (Ekovjesnik)