PAMETNI GRADOVI ZA 2017.GODINU

76
pametni gradovi
Pametni gradovi za 2017.godinu

Njujork je još jednom “najpametniji” grad na svetu, a prate ga London i Pariz. To je objavljeno prema istraživanju Centra za globalizaciju i strategiju (IESE) koje prati sve aspekte održivosti i kvaliteta života u 180 svetskih gradova.

Da bi se napravio indeks, autori analiziraju 79 indikatora u 10 različitih dimenzija urbanog života : ekonomiju, tehnologiju, kapital, društvenu koheziju, međunarodnu saradnju, životnu sredinu, mobilnost i transport, urbanističko planiranje, javnu upravu. Rezultati pokazuju da gotovo kroz sve dimenzije liderstvo nose evropski i severnoamerički gradovi. Izuzetak je tehnologija, gde Tajpej suvereno vlada.

Njujork je najvažniji ekonomski centar na svetu. London je na vrhu po mobilnosti i transportu. Po međunarodnoj saradnji je Pariz na prvom mestu. Ipak, sva tri grada imaju loše rezultate društvene kohezije, što pokazuje da savršeni grad još uvek ne postoji.

Termin « pametni gradovi » je pomalo dvosmislen. Neki ljudi biraju usku definiciju – gradovi koji koriste informacione i komunikacione tehnologije za pružanje usluga svojim građanima. Šira definicija bi bila- pametni gradovi koriste informacione i komunikacione tehnologije , kako bi bili inteligentniji i efikasniji u korišćenju resursa, što rezultira uštedom troškova i energije, poboljšanim pružanjem usluga i kvalitetom života i smanjenjem lošeg uticaja na životnu sredinu.

Njujork je glavni grad inovacija i napretka, grad gde svi imaju jednak pristup mogućnostima  i uspehu.
Prohodnost i posvećenost ka smanjenju ugljen- dioksida su dovele do toga da se nađe na prvom mestu.

London je vodeći evropski tehnološki centar, privlači talente, inovacije i investicije iz celog sveta. Gradonačelnik Londona želi da prestonica postane vodeći svetski grad u korišćenju pametnih tehnologija i podataka za poboljšanje javnih usluga i gradskog života.

Pariz je u nekoliko poslednjih godina napravio velike ekološke projekte. Prvenstveno, što se saobraćaja tiče, električna vozila se sve češće mogu videti na ulicama Pariza. Bicikl je takođe jedan od omiljenih prevoznih sredstava mnogih Parižana, pa su neke od kompanija to prepoznale i odlučile da još više motivišu svoje zaposlene, tako da na platu dobijaju dodatni bonus svi kojima je bicikl glavno prevozno sredstvo do posla. Postoji i program iznajmljivanja bicikala, sa više stotina stanica za iznajmljivanje širom grada, koje koriste kako Parižani, tako i turisti. Sličan program je za automobile. Takođe, linije metroa efikasno funkcionišu i pokrivaju ceo grad.
Trenutno se u Parizu radi na projektu „Paris Smart City 2050“ i na idejama kako da jedan od najlepših gradova na svetu bude još zeleniji i održiviji. U planu je da se do 2050.godine smanji emisija gasova staklene bašte za 75%.

E2 vesti