U PARIZU IZJEDNAČENO KORIŠĆENJE BICIKALA I AUTOMOBILA

Na velik rast korišćenja bicikala u francuskom glavnom gradu poslednjih je nedelja svakako uticao haos u saobraćaju i javnom prevozu, izazvan protestima, ali ogroman porast biciklista u odnosu na prethodnu godinu, ostvaren je i zahvaljujući velikim ulaganjima u novu biciklističku infrastrukturu.

Nagli porast korišćenja bicikala u glavnom gradu Francuske objašnjava se izbegavanjem saobraćajnih gužvi i zasićenjem javnim prevozom, ali i sve višom ekološkom svešću građana Pariza. Naravno, svoju veliku ulogu u tome je imala i gradska uprava, koja je  u izgradnju novih biciklističkih staza uložila 63 miliona evra.

Prema podacima Grada Pariza, gradskim ulicama trenutno cirkuliše gotovo izjednačen broj bicikala i automobila. Gradska uprava je predstavila najnovije podatke prema kojima je, na primer, samo na frekventnom bulevaru Voltaire ostvaren sledeći saobraćaj:

9. decembra 2019. – 9.594 bicikala i 11.673 automobila
10. decembra 2019. – 12.077 bicikala i 12.788 automobila
11. decembra 2019. – 11.658 bicikala i 12.186 automobila
12. decembra 2019. – 10.750 bicikala i 10.906 automobila
13. decembra 2019. – 11.612 bicikala i 12.886 automobila

Pariska gradska uprava je zbog rekordnog povećanja broja biciklista izdala posebna uputstva o bezbednosti u saobraćaju, i propisala obaveznu opremu i pravila ponašanja biciklista, kako bi se smanjio broj nesreća na gradskim saobraćajnicama. Predviđene su i kazne za nepridržavanje saobraćajnih pravila pa se, na primer, biciklisti kažnjavaju novčanom kaznom u visini od 135 eura, ako u vožnji koriste telefone i slušalice.

E2 portal   (Ekovjesnik.hr)