VAŽNOST ZELENIH TEHNOLOGIJA ZA ODRŽIVOST POSLOVANJA

Sredinom ove sedmice na Srebrnom jezeru održana je konferencija automobilske industrije koju tradicionalno organizuje Automobilski Klaster Srbije. Cilj ovog okupljanja bio je da podstakne umrežavanje i povezivanje privrede i naučnih i javnih institucija kako bi se postigao bolji razvoj čitave industrije i dosegao potrebni međunarodni kvalitet. Ove godine, fokus je bio na temama digitalne transformacije, zelene ekonomije i posledica pandemije COVID-19.

Više od pedeset članova Automobilskog Klastera Srbije, koji čine proizvođači auto delova i opreme, imali su priliku da saznaju više o trendovima u razvoju automobilske industrije i kako da u skladu sa tim povećaju svoje kapacitete i kompetentnost na međunarodnom tržištu.

O važnosti tema ovogodišnje konferencije govorio je Igor Vijatov, direktor Automobilskog klastera Srbije: “Nastojimo da svake godine, prilikom organizacije ove konferencije, fokus stavimo na najaktuelnije teme u automobilskoj industriji. Sada smo zajedno sa GIZ-om našim članicama predstavili šta je održivost, šta su to zelene tehnologije, zašto je to dobro za njih  i zašto moraju da počnu da vode računa o tome.

Saradnja između Automobilskog Klastera Srbije i projekta „Podrška razvoju privatnog sektora u Srbiji“ koji u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje sprovodi GIZ, traje već petnaest godina. Na koji način GIZ podržava automobilsku industriju obrazložio je vođa projekta Tomislav Knežević: „Naš cilj je da pomognemo kompanijama da reše sve one probleme sa kojima se susreću kako bi bili konkurentni na međunarodnim tržištima. Na početku to se u velikoj meri odnosilo na infrastrukturu kvaliteta, zatim na digitalnu transformaciju, a aktuelna tema kojom smo se bavili na ovoj skupštini, a i inače se njom bavimo u našim projektima sa Klasterom, je zelena transformacija, zelena agenda, odnosno šta to u stvari  znači za kompanije.

Zelena agenda u kompanijama, kao i u malim preduzećima, je veoma važna, posebno kada je ekonomski rast brz. Učesnici konferencije imali su priliku da o tome saznaju od direktora kompanije „Leoni Srbija“  Pjerluiđija Gionea.  „Zelena agenda treba da se nalazi u planiranju poslovanja svake kompanije, a posebno je važna za mala i srednja preduzeća u Srbiji gde je rast ekonomije veoma brz. Stoga je sada rad između Privredne komore, Vlade, institucija i nas,  kao stranih investitora, veoma bitan, ali mala i srednja preduzeća moraju da prime poruku veoma jasno, moraju da krenu sada da bi poslovanje učinili održivim i dugotrajnim“, istakao je on.

Cilj saradnje GIZ-a i automobilske industrije je da kompanije budu što kompetentnije na međunarodnom tržištu. Koncept te saradnje predstavio je Jurgen Kapenman, savetnik GIZ-a u Srbiji: „Cilj onoga što GIZ želi da postigne podrškom Auto Klasteru Srbije je da podigne svest o održivosti i njen ishod po industriju. Ono što je mnogo bitnije je da želimo da stvorimo podršku za mala, mikro i srednja preduzeća, kao i za kompanije. Prvo razmatramo šta rade na polju održivosti i kakvi su im kapaciteti, zatim im pomažemo da naprave bolju strukturu održivog menadžmenta unutar kompanija, a onda i da budu kompetentniji i bolje pripremljeni za međunarodne klijente i dobavljače.“

Automobilski klaster Srbije, koji danas čini više od 50 internacionalnih i nacionalnih kompanija, nastavlja svoju misiju povezivanja i umrežavanja privrede, naučnih, razvojnih i javnih institucija radi bolje saradnje, pokretanja zajedničkih razvojnih projekata, dostizanja kvaliteta i jačanja konkurentnosti svojih članica na međunarodnom planu.

E2 portal