TROŠKOVI POPRAVKE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA MNOGO VEĆI?

Iako državni podsticaji mogu ponekad da smanje ukupni trošak, električna vozila mnogo su skuplja od benzinaca i dizelaša, barem onda kad se u obzir uzme udarac na vaš budžet, a ne na životnu sredinu. A to su samo početni troškovi.

Dodatni troškovi, koji s godinama dolaze sa popravkama električnih automobila, nisu za potcenjivanje.

Studija osiguravajućeg društva Allianz pokazala je da električni automobili u proseku imaju veće troškove popravki od onih opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Iako električni automobili u proseku ne zadobiju u nesrećama veća oštećenja od automobila s benzinskim ili dizel motorima, popravke su ipak uglavnom skuplje, otkrilo je osiguravajuće društvo.

Prosečni izdaci šteta za potpuno kasko osiguranje veći su za 10 posto za električne automobile, a čak 50 odsto veći za plug-in hibride, prema Allianzu.

Nakon sudara, troškovi popravke električnih automobila u proseku su skuplji 30 posto.

Osobe zadužene za istraživanje nesreća i pitanja bezbednosti u Allianz Centru za tehnologiju za potrebe svoje studije analizirali su podatke o štetama od 2018. do 2020. godine.

Važno pitanje za vatrogasce, policiju i pomagače u slučaju nesreća jeste da li su električni automobili opasniji od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.

Prema proceni Allianza i Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), rizik od požara električnih automobila nije veći od automobila opremljenih motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, prema VDA, za gašenje požara na električnim vozilima potrebno je više vremena i više sredstava za gašenje.

E2 portal   (Hina)