U 2023.GODINI DOMAĆI ONLINE KUPCI USMERENI NA PREUREĐENJE ŽIVOTNOG PROSTORA

Krajem decembra držimo se ustanovljene tradicije: nudimo pregled potražnje u tekućoj godini, analiziramo ponašanje internet potrošača i ističemo ključne trendove godine na izmaku. Proverili smo podatke platforme za upoređivanje cena Idealno.rs i otkrili izvesne promene koje su obeležile e-trgovinu u 2023, što je verovatno uzrokovano jasnijim definisanjem životnih prioriteta.

Među najtraženijim pojedinačnim proizvodima, našli su se komadi nameštaja za kuću i okućnicu, koji su privukli apsolutno najveću pažnju kupaca, zatim sportska garderoba, a na listu najpopularnijih su “zalutali” i jedan televizor i jedan štampač kao jedini predstavnici tehnološke robe. 

Dobitnici i gubitnici 2023.

Kategorija mobilnih telefona je ove godine zabeležila blagi pad od 4% u odnosu na 2022. S druge strane, primetili smo skok potražnje za ženskim patikama, kod kojih je interesovanje bilo u porastu od 71%, kao i za muškim patikama, čija je potražnja bila viša 43% nego lani. Najpopularniji segment prošle godine, klima-uređaji, pretrpeo je priličan pad od 38%, što verovatno ide u prilog prezasićenosti tržišta.

Ipak, u 2023. smo mogli da uočimo osetni skok potražnje za kaučevima, koji su rastom od 121% ukazali na povećano interesovanje domaćih kupaca za preuređenje doma. Isto važi i za kategoriju tapeta, gde su potražnjom većom čak 729% online kupci pokazali da im je gradnja i obnova kuće na vrhu liste prioriteta.

Među popularnim kategorijama za 2023. našla se i podna rasveta, što potvrđuje veliko interesovanje za uređenje životnog prostora, ali i transporteri za pse, što sugeriše širi trend fokusiranosti kupaca na kvalitet porodičnog života.

Najtraženiji proizvodi u godini na izmaku

Kontinuirano praćenje dinamičkih promena potražnje je ključni alat za informisane odluke kupaca na mreži. Zato na kraju godine možemo da svedemo račun. Srpski potrošači u 2023. posebno su bili usmereni na udobnost i funkcionalnost bašte i dvorišta, što potvrđuju najpopularniji proizvodi godine poput travnatog pletiva, baštenske ljuljaške i gorionika, zatim na preuređenje životnog prostora, o čemu svedoče sofa na izvlačenje, ugaona garnitura i televizor, ali i na sportsku modu, zbog čega su Givova zimska jakna i Adidasova trenerka našle svoje mesto na top-listi najtraženijih pojedinačnih proizvoda 2023.

E2 portal