2021.GODINA JE EVROPSKA GODINA ŽELEZNICE

Počela je Evropska godina železnice, ali što to u stvari znači? Za postizanje klimatske neutralnosti do 2050. EU mora drastično da smanji emisije CO2 iz saobraćaja. Ulaganje u železnice i promovisanje vozova kao održive, sigurne i moderne vrste prevoza jedan je od ciljeva za ovu godinu.

Evropa se sve bolje i kvalitetnije povezuje vozovima, što potvrđuje i dogovor četiri nacionalna prevoznika – nemačkog Deutsche Bahna (DB), Austrijskih saveznih železnica (ÖBB), francuskog SNCF-a i Švajcarske federalne železnice (SBB) koje su u decembru 2020. najavile uvođenje četiri nove Nightjet linije koje će tokom narednih nekoliko godina noću povezivati 13 evropskih metropola.

Železnica je odgovorna za manje od 1 % emisija gasova staklene bašte u EU-u

Godinama im je padala popularnost, ali noćni vozovi se vraćaju i imaju važnu ulogu u postizanju klimatske neutralnosti do 2050. godine. Za postizanje ciljeva Evropskog zelenog plana EU mora da smanji 90 % emisija CO2 iz saobraćaja.

Evropski parlament je zbog toga 2021. proglasio Evropskom godinom železnice, tokom koje će se promovisati održivo putovanje vozom uz posebna događanja, rasprave i tematske aktivnosti.

Saobraćajni sektor je nažalost jedini sektor u kom od 1990. godine nisu smanjene emisije ugljen-dioksida, a sa druge strane, železnica je odgovorna za manje od 1 % emisija gasova staklene bašte u EU-u.

Parlament želi da putnici budu bolje informisani o svojim pravima, a starije osobe i invalidi ne bi trebalo da budu izostavljeni. Poboljšanje pristupa vozovima i povezanost unutar evropske železničke mreže zastupnicima je prioritet.

Promovisanjem i modernizacijom evropskih železničkih mreža, ne samo da će se pomoći zelenoj tranziciji, već će se i podržati znanje i iskustvo evropskih inženjera.

E2 portal   (Evropski parlament)