NOĆNI VOZOVI SU KLIMATSKI PRIHVATLJIV VID MOBILNOSTI

Evropa se sve bolje i kvalitetnije povezuje vozovima, a to potvrđuje i dugogodišnja uspešna suradnja četiri nacionalna železnička prevoznika – nemačkog Deutsche Bahna (DB), Austrijskih saveznih železnica (ÖBB), francuskog SNCF-a i Švajcarske federalne železnice (SBB).

Danas su se na marginama konferencije evropskih ministara saobraćaja susrela četiri čelnika navedenih kompanija, a prvi konkretni rezultat ovog susreta je najava uvođenja četiri nove Nightjet linije koje će tokom sledećih nekoliko godina noću povezivati ukupno 13 evropskih metropola.

Tako je za decembar 2021. godine najavljeno uvođenje linija Beč – Minhen – Pariz i Cirih– Keln – Amsterdam. Dve godine kasnije, u decembru 2023., krenuće i noćni voz na liniji Beč / Berlin – Brisel / Pariz, a od decembra 2024. noćnom će se linijom povezati Cirih i Barselona.

Ekološki najprihvatljiviji i energetski najefikasniji vid prevoza
Naredna godina će biti posvećena jačanju železničkog saobraćaja kao ekološki najprihvatljivijeg i energetski najefikasnijeg, a ujedno bezbednog i cenovno pristupačnog oblika prevoza, i to sve sa ciljem postizanja klimatskih ciljeva EU-a.

To takođe uključuje snažnu mrežu noćnih vozova, što je ključ održive i ekološki prihvatljive mobilnosti. U uskoj saradnji sa nacionalnim vladama, četiri partnerska železnička prevoznika sad su se obvezala na blisku saradnju na svim nivoima, a posebno u području uvođenja noćnih linija vozova između evropskih gradova.

Brzi noćni vozovi su najbolja alternativa vazdušnom saobraćaju, štedi se gorivo i smanjena je emisija CO2, što je dobit za budućnost.

E2 portal   (Ekovjesnik)