BANJALUČANIN POKRENUO MEĐUNARODNU APLIKACIJU ZA REŠENJE PROBLEMA GLADI I BACANJA HRANE

Dalibor Matijević, rodom iz sela Šimići pored Banjaluke, našao je rešenje za problem gladi i bacanja viška hrane.

Dalibor je završio Mašinski fakultet u Mariboru, posle čega je kreirao platformu pod nazivom RobinFood, koja spaja ponuđače hrane sa onima koji nemaju hranu, a potrebna im je.

Svoju biznis ideju je razvijao u Sloveniji, a kako sam tvrdi, na njenom razvoju je radio od 2016. godine.

“Ideju sam dobio od strane logističkog centra PTC u Ljubljani, koji je najveći centar ovog tipa u regionu. Oni su mi rekli da imaju otpada u vrednosti od nekoliko miliona evra godišnje. Tada u suštini nisam imao pojma šta znači lanac snadbevanja hranom, pa smo počeli o tome da razmšljamo i počeli smo sa prvim projektom. Prvo smo krenuli sa prodajom robe, koja ostaje u zalihama sa ciljem da se ona ne uništi, već da se proda i da se dobije novac za to. U suprotnom bi kompanije plaćale uništenje, transport te hrane i poslovale bi sa gubitkom. Tako smo započeli, a ja sam se krajem 2016. godine iz društvenih pobuda, shvativši da ljudi pate, jer nemaju hrane, zapitao zašto ne bih bio kao Robin Hud, pa stvorio nekog super junaka koji bi pomagao siromašnima. Tako je nastao RobinFood, pa sam počeo da stvaram celu priču o tome i stvorio ne samo njega, već i ostale junake koji su sa njim kao što je Marijansa. Tako smo mi to započeli i krenuli smo sa prodavnicom u Mariboru, a druga je bila u Ljubljani” – započinje priču Dalibor, koji je razvio aplikaciju koja spaja dobavljače, odnosno sva lica koja imaju višak hrane sa onima koja imaju manjak hrane i potrebu za njom, ili sa humanitarnim organizacijama koje tu hranu prosleđuju siromašnima.

Aplikacija funkcioniše tako što dobavljač, koji u svom skladištu ima neku robu koja je na zalihama i koja je pred isticanjem roka trajanja ili joj je ambalaža oštećena, odlazi na platformu, prijavljuje se, dobija potvrdu da je klijent, proverava se i ukoliko je sve u redu, on dalje nudi svoju robu.

“Klijenti se takođe izjašnjavaju i o tome u koju državu žele da prodaju svoju robu. Još jedna opcija je da RobinFood donira tu hranu nekim humanitarnim organizacijama ili osobama kojima je stvarno potrebna. Trgovina je stvorena kao market u kojima su artikli na policama bar 50% jeftiniji nego u drugim trgovinama. Trenutno radimo na tome da RobinFood postane i kanal za doniranje u humanitarne svrhe i tu će se aktivirati RobinFood banka, kao mreža koja će okupiti sve humanitarne organizacije” – objašnjava Matijević detaljnije način na koji ova aplikacija funkcioniše.

Aplikacija je dobila i međunarodnu oznaku, jer su se uključili i klijenti iz Velike Britanije, Irske, Poljske, Slovenije, a trenutno su u pregovorima i sa kompanijama iz Bosne i Hercegovine i Makedonije.

E2 portal   (Energis)