DA LI MOŽETE DA ZAMISLITE DA HRANU PLAĆATE OTPADOM

14

Britanski proizvođač čokolade Montezuma’s poziva ljude da iskuse slatku stranu ekološkog načina života u njihovoj pop-up prodavnici u Londonu.

Povod ovoj nesvakidašnjoj akciji, tokom koje su londonski potrošači iskorišćenu jednokratnu ambalažu mogli da zamene za najfiniju čokoladu, bilo je predstavljanje novog održivog pakovanja ovog britanskog brenda. Tako su kupci čokoladnih proizvoda Montezuma’s u njihovoj pop-up radnji u londonskom Covent Gardenu mogli da predaju iskorišćenu ambalažu nekih prehrambenih proizvoda koji su najveći krivci za gomilanje otpada na deponijama u Velikoj Britaniji. Reč je, na primer, o jednokratnim činijama za salate i supe, omotima sendviča, posudama od izuzetno štetne i teško reciklabilne crne plastike, čašama, limenkama i flašama za razne napitke.

U Montezuminoj pop-up radnji postavljena je i potpuno jestiva „skulptura“ izrađena u obliku rezervoara punog nereciklabilnog otpada, čime se htelo upozoriti na velike količine nerecikliranog otpada, koji svake godine završi na deponijama ove zemlje. A reč je o 15 miliona tona otpada!

Iako je izgledala kao hrpa otpada, ova se „skulptura“ sastojala od najfinijih čokoladnih proizvoda izrađenih od klasične Montezumine bele čokolade, ispunjene tartufima i ručno oslikane za dobijanje realističnog izgleda otpada. Sve što je trebalo da učine pravi obožavatelji čokolade kako bi došli do Montezumine fine čokolade, bilo je da predaju jednokratne posude za hranu i ostalu ambalažu, kako bi time dokazali svoju ekološku osveštenost i spremnost na recikliranje.

Naime, ovaj je britanski brend početkom godine dizajnirao i pokrenuo proizvodnju potpuno nove ambalaže svojih slatkih proizvoda koja je pogodna za 100-postotno recikliranje i kompostiranje, što je ujedno prvi takav slučaj među britanskim proizvođačima čokolade. Projekat proizvodnje nove reciklabilne ambalaže pokrenut je nakon što su detaljno proučeni svi aspekti procesa pakovanja. Najprodavanije Montezuma’s čokolade od sada se prodaju isključivo u papirnoj ambalaži, čime je u potpunosti napuštena dosadašnja upotreba štetnih i nereciklabilnih kesica i omota od plastike.

Kampanja je trenutno stopirana zbog pandemije virusa, ali se nadaju da će se uskoro nastaviti, čim se stvore uslovi za to.

E2 portal   (Euronews.com)