DEKARBONIZACIJA VAZDUŠNOG SAOBRAĆAJA

Prvi avion kompanije Air France-KLM sa 30% održivog vazdušnog goriva (Sustainable Aviation Fuel – SAF) kompanije TotalEnergies, poleteo je iz Nice za Pariz 3. oktobra 2021., tokom održavanja prvog međunarodnog festivala ekoloških inovacija Nice Transition Days.

Letom AF 6235 iz druge najveće francuske vazdušne luke ujedno je označen završetak međunarodne ekonomske konferencije Transition Forum, koja je bila posvećena postizanju ubrzanog prelaza na budućnost sa niskim udelom ugljenika.

Biogorivo francuske proizvodnje

Vazdušni saobraćaj ima izuzetno negativan uticaj na životnu sredinu, a njegove emisije  uzrokuju efekat staklene bašte u atmosferi Zemlje. Komercijalno vazduhoplovstvo je u vremenu pre izbijanja pandemije koronavirusa bilo odgovorno za oko 2,5 % globalnih emisija ugljen dioksida, a većina kompanija, među njima i Air France-KLM, tokom pandemije je bila prisiljena da drastično smanji svoje aktivnosti.

Podsetimo, TotalEnergies je biogorivo korišćeno za let Pariz–Montreal proizveo od korišćenih ulja za kuvanje u svojoj biorafineriji u francuskom departmanu Bouches-du-Rhône i postrojenju u Oudalleu (Seine-Maritime). Održivo gorivo francuske proizvodnje dobilo je ISCC-EU sertifikat (International Sustainability & Carbon Certification) koji garantuje njegovu održivost.

Korišćenjem 16-postotne smese goriva na letu Pariz–Montreal izbegnuta je emisija 20 tona CO2, dok se prema saopštenju francuskog nacionalnog avioprevoznika 30-postotnim održivim gorivom na letu Nica-Pariz sprečila emisija 3 tone CO2.

E2 portal   (Ekovjesnik)