BATERIJE ZA ELEKTRIČNA VOZILA SVE EFIKASNIJE

Kako bi se omogućilo da električna vozila imaju isti domet vožnje kao automobilima sa unutrašim sagorevanjem potrebna je izdržljiva i efikasna baterija. Istraživači čiste energije sa Tehnološkog univerziteta u Sidneju dizajnirali su i razvili molekul za poboljšanje performansi litijum-superoksid baterija.

Vozači koji nerado prihvataju električna vozila, kao ključni problem navode zabrinutost oko udaljenosti koju mogu da pređu između punjenja baterija. Istraživači čiste energije sa Tehnološkog univerziteta u Sidneju (UTS) dizajnirali su molekul za povećanje performansi litijum-superoksid baterija (lithium-oxygen / LiO2) kako bi električnim vozilima omogućili isti domet vožnje kao automobilima na benzin.

Izazovi

Litijum-superoksid baterije koriste najsavremeniju tehnologije. Međutim, ova vrsta baterija nailazi na nekoliko izazova, uključujući nizak kapacitet pražnjenja i slabu energetsku efikasnost. Molekul koji su istraživači dizajnirali može istovremeno da se pozabavi ovim problemima.

Profesor UTSa Guoxiu Wang, koji je predvodio istraživački tim u UTS Centru za tehnologiju čiste energije, rekao je da je novo otkriće rešilo nekoliko postojećih prepreka i stvorilo mogućnost za razvoj dugovečne, energetski guste litijum-kiseonične baterije koja je bila veoma efikasne.

Baterije se konstantno menjaju

„Baterije se suštinski menjaju. One će olakšati tranziciju ka klimatski neutralnom društvu i otvoriti nove mogućnosti industrije za zemlju poput Australije koja je bogata osnovnim elementima za izgradnju baterija. Beterije će takođe pomoći komunalnim preduzećima da poboljšaju kvalitet i pouzdanost električne energije, i vladama širom sveta da postignu neto nultu emisiju ugljenika“, rekao je profesor Wang.

Poboljšanje performansi LiO2 baterije

Profesor Wang je, takođe, naglasio i da studija njegovog tima opisuje LiO2 bateriju, koja radi preko novog mehanizma. Baterija pokazuje 46 puta povećanje kapaciteta pražnjenja, nizak potencijal punjenja od 0,7 V i izuzetno dug životni vek, veći od 1.400 ciklusa.

„Naš racionalno dizajniran PDI-TEMPO molekul otvara novi put za razvoj LiO2 baterija visokih performansi. Povećanje kapaciteta odnosno dometa vožnje u periodu između punjenja LiO2 baterija bio bi značajan korak napred za industriju električnih vozila. Uvereni smo da naš novi dizajniran molekul može dramatično da poboljša performanse litijum-kiseoničkih baterija i omogući da nove generacije budu praktične“, rekao je profesor Wang.

E2 portal (Energija Balkana)